United KingdomUnited Kingdom

Studentská výměna Frankfurt–Třebíč (27. 11.–1. 12. 2017)

​Je právě okolo půl deváté ráno, pondělí 27. listopadu, a my sedíme v autobuse po probdělé noci, o které vám radši nebudu nic říkat, a vyčkáváme na pokyn k výstupu.

​Ve škole našich německých kamarádů se nestihneme ani ohřát, dostáváme pouze mapku centra Frankfurtu pro pozdější účely, nebo pro případ našeho ztracení (k tomu ale naštěstí nikdo mapu využít nemusel), a frčíme dál. Prohlédneme si vánoční trhy před radnicí na náměstí Römerberg a pokračujeme ke kostelu svatého Pavla. Tam chvíli posedíme a pak už s největší radostí utíkáme do čínské restaurace s mottem „sněz, co můžeš“. I přes menší obavy z používání čínských hůlek a dohadování o tom, zdali se horká voda se „sójovkou“ dá považovat za polévku, jak to bylo psané na lístku, jsme si výtečně pochutnali. No, je sice pravda, že někteří z nás měli menší potíže s trávením, ale co se divíme, když si v čínské restauraci dají japonské sushi. Po řádném přeplnění našich žaludků se odebíráme na nádraží, kde se poprvé za celý den setkáváme s našimi německými kamarády.

​Následný přesun na letiště a jeho prohlídka proběhly v pořádku, i když z prohlídky jsme si asi nikdo moc neodnesl, protože spánkový deficit a hodinu a půl dlouhé povídání v němčině prostě nejdou dohromady. Z letiště jsme dojeli zpět do školy, kde pro nás byly nachystané hry. A poté už hurá do Gernsheimu, kde se nachází naše ubytování. Spokojeně si prohlédneme pokoje s jedinou myšlenkou na teplou postel a wifi. Když vtom přichází šok!  V klášteře, kdy jsme ubytovaní (ano, opravdu to je klášter) je wifi povolena až od osmnácti. Naše nejšikovnější paní učitelky nám však vyjednaly alespoň těch 600 Mb na osobu.

​Druhý den se nese v duchu deja vu. Workshop, který byl  pro nás v Gernsheimu připraven,  je v podstatě úplně stejný jako workshop, který proběhl v třebíčské části projektu. Zajímavé to začíná být až při pozdním odpoledni. Rozdělujeme se do nových skupin a je nám zadána nová práce. Tři skupinky natáčejí krátkometrážní filmy na téma média, tři skupinky vytvářejí komiks na téma média a tři skupinky vytváří komiks z fotek nafocených při třebíčské části projektu.

​Třetí den probíhá dokončování a prezentování našich prací a odpolední výlet do Wormsu s návštěvou dómu svatého Petra a Lutherova pomníku.

​Čtvrtý den strávíme celý ve Štrasburku a pátý ve Frankfurtu, kde už probíhá pouze dokončování novin, které jsme vytvářeli v Třebíči, a jejich následné prezentování. Pak už jen pár pěkných slov od ředitele školy Fürstenbegrer Realschule pana Jordy a rozloučení s některými studenty. Celé odpoledne jsme měli volno, takže němečtí studenti se s námi mohli projít po krásách města a nákupech nebo jít domů. Byli jsme opravdu vděční, že v čas odjezdu se s námi přišlo rozloučit tolik lidí.

​Tento výměnný pobyt nám toho rozhodně moc dal. Já osobně mám teď úplně jiný pohled například na přistěhovalce. Protože i když nebyla většina studentů, se kterými jsme pracovali, německého původu, viděla jsem, že jsou úplně stejní jako my. Takže bychom všem jednoduše doporučili tento výměnný projekt a zážitky s ním spojené. A doufám, že naše česko–německé přátelství bude pokračovat. Auf Wiedersehen!

Výlety:

Štrasburk

Worms

Eliška Machátová, Teodor Urban

Naše webové stránky používají soubory cookie. Prohlížením našich webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.