Aktuální projekty
3D tisk a jeho uplatnění na základních a středních školách
Kód projekt TL03000425
Období řešení 6/2020 – 5/2023
Řešitel projektu Pedagogická fakulta MUNI
Spolupracující organizace: Y Soft Corporation, a.s.
Gymnázium Třebíč je externím aplikačním garantem pro ověření zavádění 3D tisku do výuky.
Cílem projektu je využití potenciálu 3D tisku ke zvýšení kvality vzdělávacího procesu a dále pak ke zvýšení úrovně edukace učitelů a žáků v této oblasti za účelem zvýšení jejich pedagogických a didaktických kompetencí. 3D tisk nabízí obrovský pedagogický potenciál, který není v současné době využit primárně z důvodu absence dostupných kvalitních metodických materiálů. Záměrem projektu je vytvoření metodiky, jak uplatnit 3D tisk na školách a jak jej efektivně zapojit do výuky. Řešitel projektu chce ukázat možnosti technologie na konkrétních vybraných oblastech tím, že vytvoří nové didaktické pomůcky – „od učitelů pro učitele“, kvalitní obecně použitelný obsah k technologii 3D tisku s primárním zaměřením pro podporu výuky, který bude mít garantovanou edukativní přidanou hodnotu.
Na naší škole ověřujeme nové didaktické pomůcky, které umožní využít 3D tisk přímo ve výuce různých předmětů – fyzika, matematika, zeměpis, chemie, biologie.
Šablony III GTR
Číslo programu: 02
Název programu: Operační program Jan Amos Komenský
Číslo výzvy: 02_22_003
Název výzvy: Šablony pro SŠ a VOŠ I
Termín: 1. 12. 2022 – 30. 06. 2025
Cíl projektu:
- Přispět k zajištění rovného přístupu ke kvalitnímu a inkluzivnímu vzdělávání pro všechny žáky prostřednictvím podpůrných personálních pozic, vzdělávání pracovníků škol, vzájemného sdílení zkušeností, spolupráce a podpory zavádění inovativních metod výuky.
- Zvýšit kvalitu, inkluzivitu a účinnost vzdělávání a jejich relevantnost pro trh práce, s cílem podpořit získávání klíčových kompetencí včetně podnikatelských a digitálních dovedností.
Zaměření projektových aktivit
Personální podpora
1.III/3 Školní psycholog SŠ
1.III/5 Kariérový poradce SŠ
Osobnostně sociální a profesní rozvoj pracovníků ve vzdělávání SŠ
1.III/8 Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání SŠ
1.III/9 Spolupráce pracovníků ve vzdělávání SŠ
Podpora inovativního vzdělávání žáků v SŠ
1.III/10 Inovativní vzdělávání žáků v SŠ
Spolupráce s rodiči žáků ZŠ a veřejností
1.III/12 Odborně zaměřená tematická a komunitní setkávání v SŠ
Očekávané výsledky projektu
- Pedagogičtí pracovníci s novými kompetencemi
- Personální podpora školy
- Žáci s novými kompetencemi
P-TECH
Výukový model P-TECH 9-14 je iniciativa vytvořená společností IBM, která připravuje mladé lidi na akademické, technické a profesní dovednosti potřebné pro práci v 21. století a další vzdělávání.
Skutečnou inovací modelu P-TECH je jeho komplexní zaměření na kariéru. Zástupci průmyslu jsou nedílnými partnery při rozvoji P-TECH škol. Jejich zapojení pomáhá studentům pochopit, jak jsou propojeny jejich práce v kurzu, zkušenosti v terénu a očekávání „reálného světa“ na pracovišti. Tato spojení slouží jako motivátor a podpůrný mechanismus, který vede k většímu úspěchu studentů.
Cíl projektu
Propojit firmy se školami tak, aby studenti pochopili, jak funguje reálný svět na pracovišti, jaké dovednosti jim pomohou se uplatnit. V našem případě firmy I&C Energo a MANN+HUMMEL Service s.r.o., spolupracují se zaměstnanci školy a ostatními stranami s cílem vytvořit ucelený plán osnov kurzů a identifikují kvalitní projekty a učební témata, které mohou být začleněny do školního programu P-Tech.
Studenti získají akademické a profesní dovednosti potřebné k tomu, aby buď pokračovali ve vzdělávání na dalším stupni, nebo se zapojili do kariérního postupu v oblasti IT, zdravotnictví, pokročilé výroby a dalších konkurenčních oborů.
Zaměření projektových aktivit
Výuka je založená na projektech a zaměřuje se na problémy reálného světa a učí studenty, jak spolupracovat a řešit problémy. Studenti se učí, jak budovat konsensus a kompromisy, když vyvolávají nápady a zpětnou vazbu.
Studenti se účastní řady aktivit na pracovišti, včetně mentoringu, návštěv na pracovišti a placených stáží.
Témata: umělá inteligence, strojové učení chatbots, kybernetická bezpečnost, IoT, blockchain
Registrační číslo projektu:
CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_078/0020364
Doba realizace projektu:
- 2. 2021 – 30. 11. 2023
Stručný popis projektu:
Cílem projektu je prostřednictvím komunit vzájemného učení, síťováním, vzájemným setkáváním a výměnou zkušeností základních a středních škol podpořit zvýšení kvality a efektivity pedagogického působení učitelů směrem k výuce obohacené o využívání aktivizačních metod a posílené o prvky transferu kompetencí. Tento přístup je předpokladem celkového zlepšení kvality výuky a rozvoje kompetencí a gramotností žáků. Projekt rovněž podporuje rovné příležitosti ve vzdělávání ve smyslu volby stylu výuky a vhodných inovativních nástrojů, které zohledňují specifika všech žáků.
Dalším cílem je podpora kariérového poradenství prostřednictvím pravidelného setkávání kariérových poradců a jejich výměnou zkušeností. Zaměříme se rovněž na systematickou podporu vedení škol, především v oblasti pedagogického leadershipu a řízení pedagogického procesu prostřednictvím Regionální leadership akademie, s dopadem na učení žáků a jejich well-being.
Školní rok 2021/2022
Školní rok 2022/2023
Školní rok 2023/2024