Nejraději vzpomínáte na role Patsy (Spamalot), Benvolio (Romeo a Julie), Azolan (Nebezpečné vztahy), Syn boží (Ztracený ráj), Erik (Grand Hotel), je ale nějaká role, která Vás stála hodně práce, nebo jejíž umělecké provedení pro Vás osobně představovalo skutečně náročnou výzvu, popřípadě jak jste se s ní vypořádal?
Každá role má něco specifického, na čem musíte zapracovat. Vypíchl bych asi dvě naprosto rozdílné role. První je role sluhy Patsyho z absurdního muzikálu Spamalot v režii Stanislava Slováka. Na jevišti jsem pořád a mám na sobě batoh s věcmi pro svého pána (krále Artuše) a do toho imituji koně, na kterém Artuš jezdí. Ve filmu Monty Python a Svatý grál je zvuk koňských kopyt vyřešený tak, že sluha má na krku přivázané dvě poloviny vydlabaného kokosového ořechu, kterými o sebe klepe rytmus. Což má samo o sobě perfektní efekt, ale po asi dvou týdnech zkoušení jsme měli s kolegou, se kterým se alternujeme, problémy s karpálními tunely a zvažovali, jestli navštívíme lékaře. Bylo to fyzicky velmi náročné zkoušení, nicméně nakonec vše dobře dopadlo.
Druhá náročná výzva nebyla ani tak fyzická, ale spíše psychická. Jedná se o roli Syna Božího v dramatu Ztracený ráj Johna Miltona v režii Dodo Gombára. Hraji Ježíše Krista před tím, než se rozhodl, že sestoupí na Zem, narodí se Panně Marii a stane se Ježíšem Kristem. Text je psán v blankversu, což je verš, který v češtině není tak přirozený jako v angličtině. Hlavně ale nebylo jednoduché zahrát roli jako omnipotentní bytost, která má prostor si uvědomit, že sestoupí na Zem a ví, že se za několik let obětuje za celé lidstvo. Při studiu té role jsem zjistil, že je to velmi náročný proces. Často zažívám na jevišti tzv. imposter syndrom, popisovaný jako pochyby o svých dovednostech v určité situaci: Jsem Ondřej Halámek a mám hrát syna Božího. Vůbec mi nepřísluší vydávat se za někoho takového. Paradoxně mi to v této roli ale pomáhá, uvědomím-li si, že onen syn Boží teoreticky mohl zažívat podobné pocity nedostatečnosti a neschopnosti. Tato myšlenka mě často osvobodí od tlaku.